KAKO PRODATI KNJIGU savremeni realistički roman (3. dopunjeno izdanje, 2022)

19.05.2022.

 Autor dr Milivoje Došenović, književnik, pesnik, romansijer

 

  

 

IZVOD IZ RECENZIJE

 

     Tema rukopisa savremenog realističkog romana, novosadskog književnika dr Milivoja Došenovića, svojim naslovom "Kako prodati knjigu", obrađuje veoma složenu problematiku. Roman pleni pažnju kristalno tečnim i razumljivim stilom. Izbegnuti su konvencionalni klišei, nepotrebne fraze, preterane apstrakcije i uopštavanja.

     Studioznim iščitavanjem iza redova knjige, moguće je otkriti psihološki profil izuzetno svestrane i kreativne ličnosti autora, koji leži u osnovi njegove menadžerske  umešnosti i uspešnosti, pa je ovaj roman prava slika života izdavačko-knjižarskog miljea, u kome bitiše mnoštvo nepoznanica za običnog čoveka. Pisac dr Milivoje Došenović nije hteo da laže sebe, zastajući za nekakvim preprekama predrasuda, već je pred svoje čitaoce stao sa istinom, bez vlastite cenzure.

     Roman opisuje autentične događaje, jer bi zapostavljanje likova iz života sve bilo suvoparno i apstraktno. Autor je koristio slobodu izraza, nije koristio nikakav tuđi model romana, niti je ovim romanom "Kako prodati knjigu", želeo da stvori svoj model književnog stvaranja. Autor je naprosto pratio svoja sećanja i svoje misli autentično do perfekcije, jer je izvanredno poznavao glavnog junaka romana i njegove trasirane staze.

     Ovaj savremeni realistički roman je pravi kaleidoskop raznoraznih događaja, što ih autor razotkriva u svom književnom stilu, ponekad namerno zaboravljajući na njihove autoritete, da bi ih prikazao u svoj svojoj ljudskoj prirodi. Takođe, autor se držao i nespornih činjenica i događaja, koje je ređao hronološki, dajući im malo više svetlosti, i ostavljajući njihovim senkama da i one postoje.

     Iako ovo delo ima sve odlike romana, ova knjiga je po svojoj ideji i projekciji naučno delo iz područja psihologije i menadžmenta, a po pesnički nadahnutom stilu vredno beletrističko štivo. Roman, svojom tematikom dovodi čitaoca u dilemu - da li menadžer plasmana knjige, nosi knjigu krčeći njome put kroz bespuća - ili ona nosi njega, ka jednom svetu boljih nada, očekivanja i produhovljenosti? Zbog toga ovaj umetnički stil zahteva od čitaoca formiranu književnu kulturu, jer u nekim poglavljima romana koja su kraća - autor kazuje mnogo toga.

     Roman "Kako prodati knjigu", struktuiran je u četiri nivoa: rad sa knjigom i traženje svoga puta, pronalaženje pravog modusa, usavršavanje pronađenog modusa i viđenje privatnog izdavaštva. U ovom svom romanu autor dr Milivoje Došenović, znalački i suptilno koristi umeće smenjivanja kontrasta: toplo, hladno, deskripciju, narativnost, dijalog sa sporednim likovima romana, kao i potpuno iskren dijalog sa samim sobom.

     Autor je znalački obrađivao svoj roman slažući mnogobrojne situacije u cikluse, opisujući vremenske intervale i na retrospektivan način, gde je koristio vrlo nezaobilaznu tehniku toka svesti. Pet čvornih događaja u pet izdavačkih kuća, opisanih kroz 39 glava romana, autor kao odličan poznavalac problematike eksterijernog plasmana knjige (koju je očigledno uvek bilo teže prodati nego li napisati), obradio je i sa aspekta psihologije, marketinga, menadžmenta, andragogije, sociologije, kao i komunikologije, i sve je to neophodno u vrhunskom menadžmentu knjige, a da bi se postao "primum in primo loco" (prvi na prvom mestu). Zbog toga će  ovo delo dobro doći istraživačima koji se ovim problemom bave sa sociološkog, psihološkog i ekonomskog stanovišta, a naročito onima koji se profesionalno bave plasmanom knjiga. Ovaj originalan, i sa ovakvom tematikom redak i interesantan roman, koji je pravi dragulj knjižarstva i izdavaštva - sa posebnim zadovoljstvom preporučujem čitaocima!

 

      Novi Sad, 2022.                                         Prof. dr Radovan Čokorilo

                                                                                       pedagog i psiholog

                                                                                         profesor emeritus

                                                                      Univerzitet u Novom Sadu

 

OBELEŽAVANJE VELIKOG JUBILEJA - 46 GODINA PROFESIONALNOG RADA U IZDAVAŠTVU I KNJIŽARSTVU (1976-2022) U EKS SFRJ I SRBIJI

Izvod iz foto-albuma dr Milivoja Došenovića, na fotografiji sleva: početak bavljenja izdavačko-knjižarskom delatnošću (15. juna 1976), na slici u sredini: snimak krajem meseca oktobra 1988. godine, i slika desno: književnik, pesnik, romansijer dr Milivoje Došenović, redovni član Društva književnika Vojvodine, na promociji svojih izdanja u Gradskoj biblioteci (Novi Sad, 2000. godine). U 2022. godini obeležava svoj Zlatni jubilej - 46 godina neprekidnog, uspešnog i profesionalnog rada u izdavačko-knjižarskoj delatnosti (1976-2022) u nekadašnjoj uglednoj i velikoj državi Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji, i sadašnjoj Republici Srbiji.

 

Sleva: dr Milivoje Došenović, književnik (2021). Na desnoj slici recenzent dela "KAKO PRODATI KNJIGU" (savremenog realističkog romana), autora dr Milivoja Došenovića, prof. dr Radovan Čokorilo, pedagog i psiholog, emeritus profesor, Univerzitet u Novom Sadu.

 

AUTOR DELA SA AUTENTIČNIM LIKOVIMA SVOGA ROMANA 

"KAKO PRODATI KNJIGU"

U donjem redu sleva: autor dela "Kako prodati knjigu", dr Milivoje Došenović sa Vesnom, a iznad njih (stoje): rukovodilac poslovnice IKRO "Mladost" Milan Šikoparija sa Evom. Na desnoj slici: sa direktorom predstavništva beogradskog "BIGZ-a" Miletom Kulašinovićem i Lelom - u motelu "Poloj" kod Čelareva. (Snimak "polaroid" foto-aparatom: Božidar Savić "Foto-Bole" iz Bačke Palanke, januar 1981).

 

SLIKE ZAUSTAVILE VREME - KOLEGE IZ IZDAVAČKO-KNJIŽARSKE OBLASTI

Na fotografiji sleva (sede): Slavica i Slavko Bjelošević, dr Milivoje Došenović i Ištvan Šipter. U gornjem redu stoje: Ibrahim Aladin i rukovodilac novosadske poslovnice IKRO "Mladost" Milan Šikoparija. Snimljeno u Motelu "Poloj" u Polojskoj šumi kod Čelareva (Božidar Savić, "Foto-Bole", januar 1981. godine). 

 

Topla posveta jednog od najpoznatijih istoričara jugoistočne Evrope i Balkana, akademika prof. dr Rastislava V. Petrovića (Podgorica, 1928 - Beograd, 2003), koju je napisao dr Milivoju Došenoviću, glavnom i odgovornom uredniku i osnivaču izdavačke kuće DOMLA-PUBLISHING: "Dragom Milivoju sa zadovoljstvom i velikim poštovanjem zbog aktivnog rada na ujedinjenju srpskog naroda, Rastislav Petrović, Beograd, 22 II 1991."

 

Sleva: autor dela "Kako prodati knjigu", dr Milivoje Došenović, sa piscem bestselera o jugoslovenskom podzemlju i politikologom Dejanom Lučićem (Beograd, 1991). Na desnoj slici: pisac Dejan Lučić (1998).

 

 

Da biste otvorili knjigu - kliknite levim tasterom miša na velike korice

Da biste otvorili knjigu - kliknite levim tasterom miša na velike korice

  

 

NARUDŽBINE ZA KNJIGU 

Putem telefona: 021/6334-957, mobitel: (064) 128-9745, (064) 936-5375

Putem i-mejla: drmilivojedosenovic@gmail.com

Maloprodajna cena: 3.000,00 dinara

Naručene knjige šaljemo putem pošte na adresu kupca 

 

Knjiga je odštampana na najkvalitetnijem papiru (kunsdruk 150-gramski), u punom koloru, tvrdi luksuzni povez sa ovalnim ukrasnim bridom.

 

SVE UPLATE SE VRŠE PREKO POSLOVNOG RAČUNA IZDAVAČKE KUĆE "DOMLA-PUBLISHING", NOVI SAD

"ERSTE BANKA", NOVI SAD--------340-11411547-81